Extremist, javisst!

Handlade ju en massa nyttigt och gott i torsdags. Apelsiner, bananer och kiwi och så mango från frysdisken. Där hittade jag nåt väldigt spännande: kartonger med gojibär, havtorn, blåbär, björnbär, tranbär och röda vinbär. 
 
 
Den var jag ju tvungen att köpa. En riktig vitaminboost! Nu har jag testat i min frukostsmoothie och jag kan säga så här: Ha gärna banan eller nåt annat sött till också för dom var väldigt syrliga. I morse gjorde jag smoothie med vaniljyoghurt, kvarg, banan, melon och så lite av bären. Havregryn och nötter och madel fick också åka med. Jättegott! Jag som alltid varit så skeptisk till smoothies har blivit beroende. Dricker smoothie varenda morgon. Ibland en på eftermiddagen också fast då utan nötter och havregryn. Tror jag får skriva ner mina favoriter i ett eget inlägg, jag har hunnit testa många varianter bara på en vecka!
 
Visst är dom vackra? Nästan synd att mixa dom. 
 
 
Jag köpte även böcklingpastej. Hade nåt vagt minne av att det skulle finnas nåt som heter så - och det fanns det! Tänkte att det skulle vara ett bra sätt att öka fiskätandet. Provade på mackan i morse men jag tyckte nog det var i saltaste laget. Kanske man inte ska ha den på macka? Men vad ska man annars ha den till?
 
 
Jag köpte även anjovis. Mamma skrev olika fiskförslag på Facebook, bland annat ägg- och anjovissmörgås. Oj, vad jag blev sugen på det! Fast jag har inte öppnat burken än, haha. 
 
Tycker ni jag är extrem i mina ansträngningar att vara nyttig? Men jag tänker så här: Om jag överdriver nu i början så kanske det blir kvar lite mer av dom goda vanorna sen? Istället för att börja lite halvhjärtat och så rinner det ut i sanden. Som med skidåkningen. Första veckan åkte jag varenda dag. Nu åker jag inte varje dag men regelbundet! 
 
Jag mår i alla fall bra. Pigg är jag. Jag märkte skillnaden igår kväll då vi hade ätit pizza till middag och godis till efterrätt. Nej det var inte lördag utan fredag men jag får räkna den dagen som lördag. Nåväl, efter den middagen så blev jag TRÖTT. Så in i bängen. Jag svär att jag fick förhöjd puls när jag gick iväg från soffan för att lägga in i spisen. Huvaligen. Jag fick göra mig lite mintte för att hjälpa matsmältningen på traven. 
 
Idag var det tillbaka till ordningen. Imorgon är det invägning. Det är lite spännande faktiskt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0