Ett litet steg framåt

Jag fick tid hos folktandvården mitt på dagen. Nån tandläkare verkar dom dock inte ha men dom måste väl kunna undersöka i alla fall. Röntga kanske? Hos vår andra tandläkare svarar det inte, trots att dom säger på telefonsvararen att dom ska vara där idag. Dom kanske har försovit sig, vad vet jag.
 
Igår var en riktigt eländig dag. Ont ont. Skulle åka skidor som vanligt men när jag började åka spåret så klibbade nysnön fast under spannen så det blev tvärnit hela tiden. Jag fick vända och gå hem igen. Ja, GÅ hem. Hem och fika lite nybakad fiberlimpa. Jamen, se där, EN positiv sak med dagen! Jag tror att om man har nåt väldigt negativt (som värk till exempel) så samlar man på sig allt annat negativt som händer och glömmer det positiva. Till exempel att när vi skulle äta middag så kokade jag upp en liter mjölk innan jag kollade om vi hade makaroner hemma. Det hade vi inte. Det blev potatis och senapssås istället till korven. Och det var ju gott (positivt!). Men all mjölk gick inte åt till såsen så lite svinn blev det. 
 
Det är bra för dieten att ha tandvärk, igår glömde jag äta lunch. Vill inte gärna stoppa mat och dryck i munnen för det gör ont när jag tuggar. Kaffet får jag dricka halvljumt. Jaja, kanske eländet tar slut idag, om jag har tur!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0