Endorfiner, tack....

Börjar det nya året som det gamla slutade: Med tandvärk. Ska ringa tandläkaren imorgon..... Har haft ont i ungefären vecka men tror ni tandläkaren på Hammarn hade öppet i mellandagarna? Nä. Man får knapra värktabletter när man inte står ut längre. Det värsta är att det är på höger sida och samma tand som förut. Risken är alltså stor att det inte är nåt fel... Bara tandagnisslan och sprickorna i tanden. Men nu gör det så pass ont att jag nästan hoppas det är nåt värre så man kan göra nåt åt det! Dom kan nästan få dra ut tanden, bara det slutar värka. 
 
Sov dåligt i natt på grund av detta. Och sen ända fram till klockan 11. Men jag behövde det väl, får jag förmoda. Jag har ingen svullnad och ingen feber som det känns så det är väl bara att vänta till morgondagen och höra vad tandläkaren säger.
 
Nu ska jag prova en gammal hederlig smärtlindrare: motion. Dags för skidspåret igen! Gick rätt bra igår, inte så isigt som jag befarade men inte det bästa glidet heller, var lite snöklumpar i spåret. Dessutom tinat och hårt på sidorna så det gick inte att bromsa och det hade nog gjort väldigt ont i kroppen om man hade ramlat. Så det blev lite fegåkning.... Men jag är inte ute efter bra tider, jag är ute efter motion och dagsljus. 
 
Väderapport ska ni få också: Minus en grad och dimma. Har snöat lite inatt så spåret är nog fint. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0