Dresscode: Woolpower

Sitter här i mitt svarta woolpowerunderställ (julklapp!) och känner mig som Lakritskvinnan på vintersemester. Och hon ska få ha semester idag tror jag. Styrketräningen i söndags känns fortfarande i musklerna samt att jag åkte skidor igår, så klart, hur kunde jag låta bli när det var "bara" 13 minus? Men det var kallt, kallt, speciellt i slutet av spåret. Trodde det berodde på att jag hade kortärmat underst, den långärmade underställströjan var i tvättmaskinen, men när jag kom hem visade termometern 16 minus. Burrrrr!!!!
 
 
Av med träningskläder och på med woolpower. Sen gjorde jag smoothie för första gången i mitt liv. Lite vaniljyoghurt, lite kvarg, banan, pressad apelsin och lite hallon, ner i mixern. Det blev jättegott! Bjöd barnen plus en kompis till Hacke, alla godkände den. Så imorse fick dom smoothie till frukost. Bortskämda barn? Jajamen, när det gäller nyttigheter skämmer jag gärna bort dom. För övrigt är det så enkelt så snart gör dom "smutti" själva, tro mig. Haqvin och hans kompis hade för övrigt redan gjort smoothie på hemkunskapen så det var ingen nyhet för dom hur man gör.
 
Utetemperaturen kröp ner till minus 22. Jag fortsatte frysa, trots smoothie, kaffe, middag och woolpower. Det gick inte över förrän jag kröp ner i ett varmt bad. Hade haft i ett badsalt med vintergröna, eucalyptus och enbär som ska vara bra mot ömmande muskler. Vet inte om det hade nån verkan på just den punkten men det luktade gott och varm blev jag. Äntligen.
 
 
Nu är det "bara" minus 17 grader ute. Sitter här vid datorn och ska fortsätta på TRR online tänkte jag. Men det finns så mycket annat som man kan göra istället: Se till att det brinner i spisen, blogga, kolla Facebook, kolla bloggar, kolla recept......
 
Nä. Skärpning. Jag SKA göra det här nu och sen får jag baka/tvätta/promenera/stuva om i skafferiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0