Fredag nu igen

Så där ja, då var vi där igen. Minus 22 grader. Jaja, det är snart vår. Tro det eller ej. Vackert väder är det i alla fall.
 
Idag när jag vaknade kände jag mig mer förkyld än igår men nu när jag varit uppe en stund känner jag mig piggare än igår. Mer förkyld men piggare - ä´nte kônstigt? Kroppen kanske har börjat fighten mot virusen och bacillurerna på allvar.
 
Kände mig sugen på att röja. Köksön var begravd i papper. Man fick stå längst ut på ena hörnet och göra sina mackor imorse. Men nu är den tom! Nu kan man baka om man vill. Semmelbullar till exempel.
 
Härnäst funderar jag på att ge mig på badrummet. Funderar alltså. Måste dricka upp kaffet först.....
 
Ska träffa några avlagda kolleger på Hammarn idag och käka lunch på det nya stället, Hörnet (fd Lotties). Viltbiffar skulle det visst vara idag och blåbärspaj till efterrätt. Mums! Nu är frågan om man ska låta bilen vila i kylan och låta kroppen jobba istället. En lugn promenad skadar väl inte? Ja, jag vet att jag har blivit träningstokig. Men jag tänker faktiskt låta kroppen bekämpa förkylningen i fred, ingen hårdträning nu. Fast jag kanske måste ta bilen för jag ska handla lite också. Igen. Det var väl ett evinnerligt shoppande den här veckan. Men vi ska käka tacos ikväll och det är inga prylar jag har på lager. 
 
Grönsaker har vi däremot på lager. Jag har en hel påse finfina avocados som väntar i fruktskålen. Ikväll blir det guacamole med VITLÖK. Jagar inte bara bort vampyrer, vet ni! Problemet med att köpa en hel påse är att alla blir mogna på samma gång. Blir mycket avocadoätande i helgen. Men det är GOTT!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0