Alla hjärtans dag

Jaaa det är det! Alla hjärtans dag, Valentines Day. Har du fått nåt från din kära?
 
 
Inte jag. Jo en puss. Men dagen är inte slut än. Har HAN fått nåt då? Nej, inte än. Men han ska få nåt när han kommer hem. Förutom middag då men det får han ju alla dagar. Idag blir det lax eftersom det är bra för hjärtat, haha. Jag hade planerat soppa och pannkaka men vad tror ni det var på skolan idag? Jo, soppa och hjärtpannkakor. Så klart. Nästan hela veckan har jag lyckats pricka in samma eller liknande mat som dom haft på skolan så jag har fått ändra planerna i sista stund. Ja jag vet att det finns en matsedel...... Ska skriva ut den och sätta den på kylen!
Det är lite klyschigt, allt som finns på affärerna på Alla hjärtans dag, tycker jag. Rosor och choklad och geléhjärtan. Ingen större variation. Fast rosor och choklad är väl en klassiker. Jag som inte vill äta godis på en torsdag, hoppas inte han köper det! Speciellt inte geléhjärtan, dom får jag blåsor i mun av och huvudvärk av sockerchocken. Men usch vad jag gnäller, fy på mig! Så klart jag blir glad, vad jag än får. Jag kanske istället ska hoppas han köper geléhjärtan så jag har anledning att inte äta? Äh, han vet att jag föredrar choklad...... 
 
 
Jag har inte bakat nån kaka heller. Jag som har en hjärtformad bakform och allt. Jag kanske kan servera laxen i den? Och skära paprikan som hjärtan? Man kan göra hjärtlig mat, man behöver inte baka kaka. Man kan servera kronärtskockshjärtan, hahahaha! Ja jag försöker övertyga mig själv......
 
Nej, slutgnällt nu. Vi spar in på kakkalorierna tycker jag och så öppnar vi istället flaskan med bubbel som jag hittade när jag städade skafferiet. Jag vet inte om det är så mycket nyttigare men det är definitivt mer romantiskt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0