Snöfall och havrekex och halka och julklappar

Det har snöat! Det började igår och sen har det fortsatt. Fast inte är det mycket, inte ens en decimeter har det kommit sen igår. Men det är ljust och fint! Och halt som fan. Det är fortfarande is-under-snö-halt. Jag gick en liten promenad men i en liten nerförsbacke halkade jag och slog i höften. Inte hårt, jag liksom gleeed ner, men det blir nog ett blåmärke. Jag vände och gick tillbaka den vägen jag kommit för säkerhets skull.
 
Bakade havrekex idag. Det blev efter det här receptet som jag hittade på Tasteline. Och ja, jag har redan provsmakat, med lite smör och ost på. Jättegoda! 
 
 
Det verkar inte bättre än att vi måste ta oss till Sundsvall nån dag framöver för att köpa julklappar/presenter. Hade tänkt att man kunde skicka efter ALLT så man slapp Birsta så här precis innan jul men det verkar bli svårt att undvika. "Lyckligtvis" kan vi inte nästa helg för då är det först Hermans födelsedag på lördagen (och vintersolståndet!) och på söndagen den fjärde advent är det julkonserten i kyrkan (kyrkorna) utan det får bli nån vardag till veckan. Förresten, jag skulle behöva handla innan onsdag redan för då fyller Mannen år. Undrar vad jag har gjort för att förtjäna två i familjen som fyller år innan jul? Nåja, det föds barn varenda dag, även på julafton, det sa dom på BB när jag låg där med Herman. 
 
Nu ska jag få iväg en beställning till Ellos och sen ska jag dra ner på Hammarn och posta ett par saker, allt för att det ska hinna fram innan jul. Vad JAG önskar mig i julklapp? Ett par nya träningsskor för dom gamla lossnade sulan på när jag var på avslutningen. En träningsväska, en praktisk sak med flat botten, gärna med eget fack för dojjorna. Presentkort på Diva så jag har råd att låta frissan färga och göra slingor. Men mest av allt önskar jag att ateljén ska bli klar. Jag vill sy och måla nu. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0