Idag är en annandag

Idag ska man väl göra allt det där man inte gjort förut. Det man ska göra "en annan dag". Fast man kan kanske vänta till annandag påsk istället?
 
Känns inte som  man gjort så mycket dom här dagarna. Snacka om att slöa till. Fast Herman är förkyld och faster var också förkyld på julafton så det kanske är virus som tagit oss i besittning. Vi får väl se. Än känner jag mig inte sjuk. Jag gick en långpromenad igår och det kändes bra. Hade broddar på mig, annars hade jag väl slagit ihjäl mig. Det är isgata. Min förhoppning om att vi skulle få behålla snön kom på skam. Det blev regn igen. Och inte verkar det som att Moder Natur tänker göra nåt åt det heller, det har varit isgata sedan julafton. 
 
Julafton tillbringades först hemma. Jag gjorde Jansson och vi fick julbesök av E och H och lille A som hade en julklappp med sig. Efter Kalle Anka packade vi ner maten och begav oss till B och B. Dom hade också mat, märkligt va? Alltid för mycket mat på julafton. Sent på kvällen tog vi oss ner till H och T för att se om inte tomten skulle komma dit. Det gjorde han, trots halkan. Men det var knappt vi kom upp på gården och in i huset och samma procedur när vi skulle hem. Huvva. 
 
Idag for Haqvin och  jag och handlade. Det är nästan en hel vecka sen jag var på affären! Fantastiskt! Fast Mannen var iväg en sväng i måndags men JAG slapp. Kvällens middag blir tomatsoppa och pannkakor. Vi behöver slippa köttbullar och julskinka lite grand. Fast till lunch åt jag kokt ägg, kaviar, inlagd sill och hembakat knäckebröd med smör och ost. Oj vad gott det var!
 
Lite produktiv har jag faktiskt varit. Jag har ett par Zelma-serier med jultema. Hur beter sig en häxa som Zelma på julen, när alla ska vara snälla mot varandra, tro? Mmmm, det kan ni få fundera på medan jag steker pannkakor...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0