En liten lägesrapport

Nu vet jag var dansmusklerna sitter: utsidan och baksidan av låren samt i vaderna. Jag har faktiskt lite träningsvärk sen i lördag. Men all träning är bra träning. Och inte fick jag ont i fötterna heller, trots att jag inte hade träningsskor utan gula sandaletter med träklackar. Bra sandaletter tydligen. Och roligt som fan var det. 
 
Träningssko?
 
 
Om en vecka kör gymnastikföreningens träning igång igen. Yes! Tillbaka till ordningen. Jag behöver det. Bara promenader räcker inte. Kroppen behöver mer. Och själen! Själen behöver bli skriken åt: "Jaaa! Du klarar det!"
 
Jag tänker ändå promenera idag. Solen skiner - nu igen! Hur ska jag kunna låta bli att gå ut då? Men jag vet inte riktigt var jag ska promenera än. Känns "onödigt" att gå ner på Hammarn när jag ändå vet att jag ska ner och hämta Herman vid bussen, då kan jag lika gärna handla på en gång. Jag skulle kunna promenera med kameran men jag skulle behöva lite nya vyer känner jag. Jag skulle kunna promenera utan kamera också. Kanske springa lite. Jag vill ta mig tillbaka till löpningen. 
 
Matmässigt så gick förra veckan riktigt skapligt förutom fredagen som blev godisdag (kväll) som vanligt, fastän jag visste att vi skulle på kalas på lördagen. Men det var mitt eget beslut. Nu är det måndag igen och det blev gröt med aprikoser, blåbär och proteinpulver till frukost. Och eftersom det inte alls är äckligt är det frågan om det är nån uppoffring att äta nyttigt egentligen? 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0