Äntligen fredag

Jag är jättetrött. Inte är jag van att kliva upp så tidigt. Vilken diciplin det krävs att lägga sig i tid på kvällen. Det hade jag glömt. Herman är mycket duktigare på att komma i säng i tid än vad jag är. Fast han var inte pigg imorse han heller. Men kul verkar dom ha på skolan. Idag har dom gjort tårta. Hm, konstigt, var det inte teknisk linje han skulle gå?
 
Igår bakade jag blåbärsmuffins som Herman kan ha med sig som mellanmål. Följde Anna Skippers recept (på ett ungefär) http://www.annaskipper.se/blabarsmuffins.html. Jag tog en själv som efterrätt efter lunchen men dom är väldigt mättande ska jag säga, det hade nästan räckt att äta en muffin till lunch! Men smaken var godkänd, inte så söta. Får väl göra lite andra varianter också, kanske med choklad i. Man måste inte vara vrålnyttig jämt (inte när man är 15 år i alla fall). Och i kväll ska jag baka pizzabullar. Det blir nämligen pizza till fredagsmiddag så jag tänkte att då kan jag ju passa på att göra bullar också medans jag ändå håller på att slabba i köket. 
 
Nu ska jag göra mig en kopp kaffe och sätta mig i gäststugan/syrummet och pyssla en stund. Det är gästboken till Lillens som jag måste göra klar. Eller "göra klar" förresten, "börja på med" är nog rätt uttryck, det blev inget pimpande gjort på den igår. Men imorgon kommer det nya gäster till Lillens så då ska gästboken vara klar att tas i bruk. Men jag är inte så haj på scrapbooking. Jag tycker det ser trevligt ut men har aldrig hållit på med det. Dock finns det gott om tips på nätet har jag upptäckt så det ska nog ordna sig. 
 
Solen skiner förresten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0