Motströms

Tänk vad det kan skifta. Igår var jag full av tillförsikt och på gott humör. Idag är jag trött och sur. Huvudvärk har jag också. 
 
Vaknade tidigt av att katten jamade och eftersom jag kände att jag nog behövde gå på toa så klev jag upp och släppte ut jamaren. Gjorde det jag skulle och gick och lade mig igen. Men det hade börjat ljusna ute och det var svårt att somna om. 
 
Nästa gång jag vaknade var när klockan ringde. Kände en lätt smärta i nackmusklerna när jag klev upp. Måste ha legat illa med huvudet. Nå, det var ingen riktig nackspärr, bara lite ont. Väckte barnen och gick ner för att fixa matsäck åt Haqvin, det är badresa idag. När jag rotade i kylen lyckades jag välta gräddförpackningen. Varför kan inte 3-orna ha skruvkork dom med??? Grädde på hyllan, i grönsakslådan och på frysdörren inklusive i vecken på tätningslisten. Suck. 
 
 
Kom på att jag fick dom nya stödstrumpbyxorna med posten igår, dom måste jag prova. Storlek XL. Förra veckan fick jag ett par stay-ups i storlek L och dom gick väl bra att dra på sig men när jag reste mig så vek kanten ner sig. Dom förra strumpbyxorna som jag lyckade dra hål på var storlek L så kanske dom här nya i XL funkar bättre? Nä - dom var också trång över låren, jag fick inte upp dom helt. Varför måste man vara skapt som man är??? Med gigantiska lår??? Usch vad sur jag blev.
 
Och tjurig. Eftersom jag bestämt mig för att använda stödstrumpor (jag vill inte ha tillbaka åderbråcken, SÅ roligt var det inte att operera bort dom!) så gick jag upp och letade fram dom vita jag hade efter operationen. Långa strumpor som man fäster med resårer runt midjan. Fula. Och illa sitter dom. Nu har jag dom på mig under jeansen, ett tag i alla fall har jag bestämt. Inte kan man punktförbränna fett heller, det är bara att kämpa på med vikten så blir väl låren mindre också så småningom.
 
 
Har kört en liten städrond för att bli gladare. Nä man blir inte glad av att städa men man blir glad av resultatet. Diska och röja undan på diskbänken. Torka av spisen. In med plast, glas och metall och pant i bilen. Gå med soppåsen. Solskenet piggade upp mig lite men det är fortfarande vintrigt ute efter helgen snöfall. Men man hör bäcken nu, under isen! Och det är varmare väder att vänta enligt prognoserna. Skönt. 
 
En positiv sak har hänt: Jag fick SMS att mitt paket från Zalando har kommit! Dom nya träningskläderna! Jippie! Bäst för dom att dom passar på min kropp, jag är inte på humör för fler motgångar idag. 
 
Så där ja, nu har jag skrivit av mig. Nu ska jag plugga en stund. Hej hopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0