Godmorgon!

Blev bara 12 timmars fasta den här natten. Magen vrålade när jag klev upp så nu har jag ätit frukost. Det gör inget. Man ska lyssna på kroppen. För det mesta. Om kroppen säger åt en att ligga på soffan och äta praliner varje dag så ska man slå dövörat till. 
 
Jag har funderat på om jag ska köra 2/5-fasta istället. Då äter man som vanligt 5 av veckans dagar och fastar 2 av dom (16-24 timmar). Men jag har ju nyss börjat med denna fasta så jag ska väl ge den en chans först. Vi åt korv och makaroner till middag igår och det är väl inte bästa kosten att hålla sig mätt på. Se där, en fördel med fastan: man måste verkligen äta VETTIGT.
 
Såg programmet på Vetenskapens värld som handlar om fasta och vad man kan uppnå för hälsofördelar. Väldigt intressant måste jag säga. Jag kan rekommendera det, kolla på Svt på programbiblioteket eller kolla här: http://www.svtplay.se/vetenskapens-varld
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0