Fredagspizza

Igår blev det hemgjord pizza till middag. Eftersom vi var tre stycken som skulle äta och det blir tre plåtar av det receptet jag brukar använda fick vi bestämma innehållet på en varsin! Haqvin valde klassisk Vesuvio, dvs tomatsås, skinka och ost. Jag hade både mozarella och vanlig hushållsost som jag rev. Herman ville ha tomatsås, skinka, ananas och gorgonzola. På min blev det tomatsås, kronärtskockshjärtan, röd paprika, champinjoner, rökt kalkon, grillkrydda chili och ost. Jag tänkte ha lök på också men när jag hade slängt in plåtarna i ugnen hittade jag en hel, oskuren lök på bänken. Så kan det gå när man är hungrig och har bråttom.
 
Jag använde passerade tomater denna gång men jag tyckte det blev lite väl blött. Kanske jag hade på för mycket. Funderar också på vilka mer grönsaker man kan ha på. Vad använder ni på pizza?
 
Jag tycker i alla fall att min pizza blev jättegooood!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0