Administration

Nu har jag skrivit in mig på arbetsförmedlingens hemsida. Fast jag måste gå ner till dom också och skriva in mig "på riktigt". Jag ringde för att boka tid men så skulle man tydligen inte göra. Ja ja, jag får väl ta en promenad då. 
 
Jag har också ringt facket och meddelat att jag är arbetslös från och med idag. Jag har ringt (fd) jobbet och bett dom skicka arbetsgivarintyg. Dessutom har jag deklarerat. Städat bort posten som låg i högar på köksön och sorterat räkningar från reklam och annat som kan kastas. Städat i min mapp som heter "arbete och utbildning har jag också gjort. Det var ett tag sen. Inget ont som inte har nåt gott med sig, nu är där bara betyg, arbetsgivarintyg och annat relevant! 
 
Hur det var i helgen? Det var bra! Jag återkommer med inlägg om det senare när jag är klar med all dagens administration och formalia som hör första arbetslösa dagen till. Vill kolla på bilderna på datorn också, det blev mycket fotande. "Ni måste ta och söka för det där" var Mannens kommentar när syrran och jag hade rusat runt med kamerorna i högsta hugg hela dagen och kom ut för att fota dom där dom satt i solen på trappen och fikade. Haha... :)
 
Nu ska jag gå och måla på mig några ögon och svida om till gympadojor. Solen skiner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0