Shopping

Blev visst en snabbsväng till Birsta igår. Mannen undrade på eftermiddagen om jag skulle ha nåt från Ikea eller så, han hade en massa grejer han behövde köpa till jobbet. Finns alltid grejer man kan behöva från Ikea, sa jag.
 
Klockan blev nog halv tre innan vi kom iväg så vi fick vara effektiva. Först Jula, sen Usports för att kolla vad det är för nåt. Sen delade vi upp oss så Mannen for till Bauhaus och jag gick till Birsta City. Alla nöjda. Jag gick på Kicks och köpte lite mojs, bland annat badskum som luktade hallon-björnbär, en hudkräm som luktade citron-lime och en body butter som luktade kokos. Förstå vad attraktiv man ska bli om man använder dom - alla kommer att vilja äta upp mig! Jag provade även klänningar på Indiska - men jag köpte ingen! Hahaaa! Fast en satt jättesnyggt måste jag säga.... Jag ångrar mig lite. Men jag har nog egentligen inte råd denna månad så det var bra att jag avstod. Jag skulle egentligen kolla på julgardiner men klänningarna skrek högre och fick förtur. 
 
 
Vi strålade samman på Ikea och käkade middag. Mannen åt köttbullar på Ikea för första gången. Fantastiskt. Det är liksom köttbullar JAG tänker på när man säger "äta på Ikea" men jag har heller aldrig ätit det där. Inte igår heller, jag tog pasta och köttfärssås. Gott. Men ingen sallad. Den såg ut att bestå av grönsallad och rödlök. Ingen "ikeasallad" där inte.
 
Än en gång delade vi på oss och jag gick till köksinredningen för att leda bestickslådor. Vi har bestickslådor hemma men jag gillar dom inte. Dom fyller inte ut lådan och ja, jag gillar dom inte helt enkelt! Dom jag hittade kostade 5 kr styck och det ryms två per låda och då är det FULLT i lådan. Jag var dock lite osäker på om långa saker som salladsbestick skulle rymmas på bredden så jag var snål och köpte bara till två lådor. Men när jag testade hemma så funkade det bra! Så om nån ska på Ikea, säg gärna till så jag får beställa fyra lådor till. 
 
Idag blir det städning av kökslådor samt det jag tänkte göra igår men som inte blev av pga shoppingresan. Långpromenad till exempel. Men att promenera i affärer kanske räknas det med?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0