Lunchdate, bake off och konst

Igår var jag på lunchdate med Mannen. Så romantiskt som det låter var det inte, det var andra med i lunchsällskapet också, en liten Alvin bland annat. Men var det inte romantiskt så var det i alla fall trevligt! Vi åt 
viltfärsbiffar på Lotties och så var det kanelbullar till kaffet eftersom det var kanelbullens dag igår. Tyvärr hade dom gräddat dom för dåligt så dom var degiga i mitten..... Dessutom var det bake off-bullar, inte hembakat. Blev lite besviken. Samma bullar sålde dom på Konsum. Och på Time..... Vi lever i utslätningens tider. Enfalden har drabbat oss. Man tror man ska få nåt extra gott och unikt när det bjuds "nybakade bullar" och så är det samma massproducerade sötslisk överallt.
 
Efter lunchen gick jag till Vildhussen och kollade på konstutställningen. Det var tavlor från Galleri Eken i Östersund, inte två, tre konstnärer som det brukar vara. En salig blandning var det. Konstföreningen ville dessutom att man fyllde i en liten enkät om vilka tavlor man gillade och vilka man inte tyckte om. Jag tycker det är jättesvårt att säga att man inte tycker om en tavla, det är väl mer att den inte säger en något. Det var inte så många som jag gillade jättemycket heller. Jo en tavla föll jag för på en gång. Den föreställde två tanter vid ett bord, den ena läste tidningen och den andra satt med en kopp kaffe. En gubbe(?) skymtade i förgrunden. Det som var bra med tavlan var minerna på tanterna. Fastän tavlan inte var speciellt detaljerad så såg man att dom där tanterna var antingen urless på att sitta där eller så var dom osams med varandra. "Jag tänker inte prata med dig!" såg det ut som båda tänkte. 
 
Jag har inte målat nåt själv fastän jag skrev för ett tag sen att jag skulle. Kanske idag då? Det är i alla fall fredag och ett fredagsfoto blir det. Kanske med nya klänningen? Har ingen riktigt bra fotovägg här hemma, därför blir fredagsfotot lite varierat nu när jag är hemma. Men det kanske bara är bra?
 
För övrigt är det dimma och plus en grad. Oktober är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0