Mr Migrän is bäck

Skulle så stort styrketräna ikväll. Jag hade BESTÄMT mig. Sen kom huvudvärken. Nej jag kan inte träna med migrän. Då kräks jag nog.

Jag ska strax hämta Haqvin som är hos en kompis. Sen blir det matdosemiddag. Jag frågade Herman vad han ville ha för mat ikväll och han svarade "lasange!". "Neeej, orka...." var mitt spontana svar (i huvudet). MEN - jag kom på att det nog fanns i frysen! I matdoseformat. Mycket riktigt. En snabb inventering visade att det fanns EN dosa med lasange. Perfekt! Och jag har flera andra dosor att välja på:  Pasta med kassler och ädelost och pasta med lövbiff bland annat. Allt pointsmärkt och klart. Fiffigt värre! Tillsätt bara grönsaker och maten är klar. Och jag behöver inte ens "laga" grönsaker ikväll för det finns rivna morötter kvar i kylen! Tänk så det kan ordna sig ibland.

Ska ta mig ut på en promenad lite senare i alla fall. Man blir som lite beroende av att röra på sig. Det är bra det. Jag har fastnat i viktnedgången och jag måste få igång den igen! Har varit jätteduktig i två hela dagar men på eftermiddagen idag tog jag en "kaffechoc" ur automaten (men med vanlig mjölk i, inte automatgrädde). Jag förlåter mig själv, jag hade så ont i huvudet så jag var tvungen att pigga upp mig med nåt mer än bara kaffe. Annars är veckans knep att dra ner på kolhydrater och fett och öka på protein och grönsaker. Antalet points försöker jag minska lite på, jag är vid en gräns så jag kanske måste dra ner på dom redan nu, det kan vara därför jag stannat i växten så att säga.

Sen blir det nog tidig kväll för mig. Mr Migrän ska köras på porten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0