Tantvarning deluxe

Ikväll gör det ont. Stapplar omkring härhemma som en gammal tant med benen brett isär för att inte låren ska ta i varandra (vilket är normalläge för mina lår). Öm! Känns som två bölder på insidan av varje lår. Det är väl dom gamla venerna som dom brände ihop som gör väsen av sig en sista gång. Två alvedon och en kopp te får göra min fredagkväll.

Duschade och tog av förbanden igår. Tänk, det är första gången jag sett mönstrade blåmärken. Dom har liksom ett intressant inkamönster efter kompresserna, ljust mot blåsvart botten. Jag tror tammejgröen jag måste fota dom. För dokumentationens skull alltså. Alla sår såg annars fina ut. Behövde bara några nya plåster sedan jag duschat. Och sen strumpor på så klart. Kändes riktigt gött att få skölja av sig! Att få tvätta sig är inte bara hygien, det är en symbolisk handling också. Tvätta av sig dom senaste dagarnas smärta och obehagliga upplevelser. Jag slängde bort dom med förbanden!

Men fy attan vad jag är godissugen nu. Soffan och en ask praliner, det hade varit grejer det. Men tror ni att det finns nåt godis i detta hus? Nej, alldeles riktigt, det är ju fredag, inte lördag.

Tror tanten ska lägga sig tidigt ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0