Jorå

Två dagar sedan jag låg utfläkt på operationsbordet. Första arbetsdagen också. Jodå, jag var pigg imorse, sov rätt bra inatt. Men sen, framåt lunch där så trodde jag att jag skulle gäspa ihjäl mig. JÖSSES vad trött jag var! Fick gå ner i vilrummet och lägga mig en stund efter jag ätit. Tyvärr hann jag inte somna på den korta tiden (ingen fara, jag hade ställt timern på telefon så jag inte skulle försova mig). Det blev lite bättre framåt eftermiddagen men riktigt pigg blev jag aldrig. Jaja, jag har ju genomgått en operation, kroppen tycker väl jag är dum som jobbar.

Benen då? Jo dom är lite ömma, speciellt insidan av låren. Där är det två STORA blåmärken. Hur resten egentligen ser ut just nu vet jag inte. Igår var det omläggning och jag slapp bandagen. Det är två lite större sår och så en massa småstick. Såg väl inte så farligt ut tyckte jag men det blödde lite på några ställen när hon tog bort förbanden. Istället fick jag stora plåsterlappar och ett par stödstrumpor som räcker upp till ljumskarna. Dom ska jag ha dygnet runt nu i två veckor. Ja, jag får ta av dom när jag duschar så klart och när dom behöver tvättas. IMORGON KVÄLL får jag duscha! Då åker plåstren av också. Det ska bli riktigt spännande att se hur det läkt. En del av sticksåren hade gått ihop redan igår. Skönt ska det bli att få tvätta av lite också, det stränar i plåstren nu. (Hm, "stränar" är nog ett sånt där ord man säger, inte skriver, va?)

Om ni är nyfiken på hur operationen går till kan ni läsa här. Nej, inga otäcka bilder, jag lovar!

Nu är det godnatt. Måste hämta krafter till morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0