Sverige får - väder

Det regnar nåt helt fantastiskt nu. Inte hällregn utan tätt tätt regn, som duschen från en sprayflaska. Bergen på andra sidan dalgången är vita i regndiset. 13 grader är det men dom har lovat bättre väder till kvällen. Hoppas dom har rätt. Jag gillar inte att klaga på vädret, man kan ändå inte göra nåt åt det, men nog vore det trevligt med lite SOMMARVÄRME! 
 
Tvätten jag hängde på verandan igår hade inte torkat i morse så jag tog helt enkelt in hela torkställningen i köket. Ser stökigt ut men det torkar nog snabbt hoppas jag så jag kan stoppa undan dom rena kläderna i skåp och lådor. Har börjat tvätta undan inför den stundande semesterresan. Då ska vi resa till sol och värme hoppas jag! Tvättar allt somrigt jag har och sen får man se till att alla andra i hushållet också slänger sina mest somriga kläder i tvätten. Det ska hinna torka också och med detta väder......
 
 
Idag tänker jag sy en klänning. Ja, jag har bestämt mig! Jag måste sätta igång nu. Måste! Gick ut i syrummet igår och rotade bland tygerna. Tog fram allt somrigt tunnt tyg jag hade. Mätte, kollade mönster. Det blir en enkel ärmlös modell med avskärning under bysten och överstyckena i omlott. Har inte riktigt bestämt vilket av tygerna det blir än.... Det är där jag fastnar. Jag har så många tyger och så många mönster att välja på att jag inte vet vilket jag ska börja med! Men nu startade jag med tygerna. Det är där förälskelsen brukar börja för mig, med färgerna och materialet. Klänningsmodellen jag valt kan man göra enkel eller så kan man sy på band, spetsar, volanger etc, hur mycket lull-lull man nu vill ha. Har ingen bild på den, mönstret kommer från ICA-kuriren tror jag men den på minner om denna.
 
 
Dock hade ryggen gärna fått varit mer urringad för att få mer solklänningsstuk på den. Få se om jag kan göra nåt åt det....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0