Pannkaksvändning

Dagens motion: Promenad på Hammarn och hem igen. Så där ja! Nu fick jag det sagt.

Kan inte hålla mig från att skryta om hur bra det går. Promenader varje dag! I snart en veckas tid! Fast idag när jag kom hem fikade jag och sen åt vi lite (jo jag lovar!) godis och jag mådde plötsligt illa istället för bra. Lade mig på soffan under en filt och blundade och vaknade av explosioner på TV. Ghostbusters! Det var längesen. Den minns jag att vi såg PÅ BIO till och med. Var ju tvungen att rycka upp mig då så jag fick se filmen. Men vilken vändning, från taggad och träningssugen till illamående och tupplurande på soffan. Nåja, mannen bjöd på middag sen, det blev hämtmat från Kaffestugan (kebab i bröd, det "nyttigaste" jag kom på) så jag slapp i alla fall laga mat.

Kom på flera filmer det var längesen jag såg.

Sigourney Weaver fick mig att tänka på Alien. DET är en spännande film! Jag minns när jag såg den första gången. Den gick på TV men jag tänkte inte se den för jag var trött och så skulle jag på skolan dagen efter. "Men jag kan väl titta på början i alla fall." Jamenellerhur!? Inte kunde jag gå från TV-n när jag väl börjat titta! Oj, vad spännande! Jag måste leta om den finns att skicka efter.

En film i en helt annan gengre fick Rick Moranis mig att tänka på: Spaceballs eller Det våras för rymden, en Mel Brooks-komedi där Moranis är "Dark Helmet". Den som sett Star Wars, Star Trek och annan science fiction lär känna igen sig..... :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0