Sovmorgon! Ojdå....

Syster skrev i en kommentar att sömn är en viktig faktor när man blir äldre och att man kan gå ner i vikt av att sova rätt. I så fall gick jag nog ner ett extra hekto idag. Imorse vaknade jag av att sambon slog upp sovrumsdörren:

"Hej! Ska inte du på jobbet? Klockan är nästan åtta."

Aaaah! Jag hade inte slagit på alarmet! Sminkade mig och fixade håret i raketfart och fick i mig en halv kopp kaffe innan jag kastade ner två kokta ägg och ett par brödskivor i väskan och drog ner på byn. Jag hann!

Vägen till Stugun var oplogad, det har snöat en knapp decimeter i natt men jag har i alla fall inte hört nån Emil yla. Plusgrader är det också, fast det snöar.

Ingen matdosa fick jag med mig heller. Jag som skulle bli så duktig med att ha riktig mat med mig till jobbet. Men det blev ingen matdosa igår. Stekte rimmad torsk men den blev ingen höjdare. Lite vart det också för jag hade bara ett paket hemma, fick komplettera med kokt ägg. Ändå blev det fisk över...... Katten fick resterna men han åt inte heller upp det. Så mycket för det receptet. Potatis och kokta morötter med sås kändes lite klent att ha till lunch och för övrigt så tänkte jag inte alls på det i morse, jag var med inriktad på att få med mig frukost.

Tror jag går och köper en Karins lasagne och en påse morötter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0