Träningsvärk!

Tänk, jag fick till en liten promenad i kväll fast det är måndag, sen vecka och jag är galet trött. Jag ÄR nog beroende nu.... Men benen är trötta efter träningen igår. Träningsvärk i låren och i skinkorna av alla ställen. Vad gjorde vi för övning igår egentligen som borde ge mig träningsvärk DÄR??

Eftersom jag känner av både biceps och triceps också så tror jag det är "starta skotern"-övningen: Man står med benen brett isär och gör sidoutfall samtidigt som man sträcker ner motsatta armen mot foten på det böjda benet och så upp igen. Med vikt i handen - naturalmente! Den andra handen bakom ryggen. Som man startar skotern med snöre alltså. Eller drar igång gräsklipparen! Svårt att beskriva, lättare att visa.

Ungefär så här:

Hajar ni? Hajar ni även att det känns i lår, rumpa, biceps och triceps idag? Och i sidorna på ryggen känner jag nu. Men klagar jag? Näääädå. :)

Nu ska jag ta en liten fika, läsa för Hackelibacken, rusa in och ut ur duschen och sen kasta mig i sängen. Tidig kväll, ja tack! Vetevärmaren ska få följa med i sängen också. Katten ska jag kasta ut. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Johanna H

Jag skulle ha gjort tvärtom! Ut med vetevärmaren och ner med katten i sängen! Naturlig värme och mycket mysigare =)

2012-01-31 @ 13:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0