Tisdag, ljuva tisdag!

Vet ni vad som händer ikväll? Jo, det är KÖR! Hurra! Äntligen! Det ska bli så härligt att sjunga! Spännande också att se vad Stina har för planer åt oss. Jag har skickat några låtförslag till henne, få se om det är nåt som faller henne på läppen.



Det blir tyvärr väldigt lite tid över till träning ikväll. Igår hann jag med en promenad, trots att en stor del av kvällen gick åt till att plocka grejer ur köket. Taket och fönstren ska målas. Vitt! Tog några snabba dokumentärbilder igår så man har nåt att jämföra med. Jag invigde understället när jag promenerade. Tröjan var lite för tunn för minus tio och bara vindjacka utanpå. Skulle vilja ha en softshell-jacka eller nåt.



Vad gäller träningen så säger Paolo Roberto att det räcker med en kvart om dagen för att hålla sig i form. Jag får väl tro på det då och köra en kvarts träning ikväll efter kören. Kanske ska ska önska mig hans bok "Träna en kvart om dagen" i födelsedagspresent? Finns en bok om parträning också. Det vore ju skoj men ja, sannolikheten för att det ska funka är rätt liten...... Glömde visst nämna igår att jag var på den rytmiska styrketräningen på hotellet i söndags. Det kändes! Jag lastade ju på som vanligt jag, trots juluppehållet! :) Har fortfarande lite träningsvärk idag.



Jag har förresten börjat stå upp mycket mera på jobbet. Vi har alla höj- och sänkbara skrivbord men vi är nog alla rätt dåliga på att utnyttja dom. Men om en börjar så hakar dom andra på har vi märkt. Första kvarten känns bra. Sen är det lite halvjobbigt i en halvtimme, jag får byta fot ofta och röra på mig (och det är ju bra om man tänker efter). Sen brukar jag tänka att det är ju bara en kvart kvar tills jag stått en timme, det klarar jag! Och när jag stått en timme så slutar det vara jobbigt, då kan jag fortsätta stå ännu en stund. Amazing, isn´t it? Fast mitt mål är egentligen inte att slå rekord i stående arbetsställning, målet är att inte sitta ner mer än en timme i taget.


Nu är det fika och dags för andrafrukost - äggmacka!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0