Rosa dagen 2012

Hittade en skjorta på rean på Jensens i lördags. Tänka sig - den var rosa! My kind of rosa.



Till kaffet: Pepparkaksänglasnittar - eller nåt..... Jag hade pepparkaksdeg kvar som jag kavlade ut längder av och gräddade en stund. Sen tog jag från receptet på Änglasnittar smeten man har ovanpå. Det är ägg, kokos, farinsocker (loads of farinsocker....), mjöl, bakpulver och en hemskans massa hasselnötter bland annat. Men eftersom folk har ovanan att vara allergiska mot nötter så tog jag havregryn istället. Det är inte samma sak men det är en annan sak. Bredde på denna smet på kakan och fortsatte grädda. Till sist när kakan var klar bredde jag på en glasyr av smör, florsocker och citronsaft som jag färgat rosa. Det blev gott! Ni kan få receptet på Änglasnittar om ni vill så kan ni göra dom eller pepparkaksvarianten.



Vi fick även macroner. Rosa så klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0