Alias Lakritskvinnan

Ni kanske undrar vem Lakritskvinnan är som jag skriver om ibland? Jo hon är en superhjälte, det hör ni väl på namnet? Hon är stark och smidig och är klädd i svarta trikåer. På fötterna har hon träningsskor.


(Nej det här är inte Lakritskvinnan utan Barbarella. Men det är Jane Fonda så lite grand har det med träning att göra)

Blev vilodag HELA dagen igår. Kom aldrig iväg på nån promenad för jag var tvungen att leta fram skridskor åt H2. Dom skulle åka skidor eller skridskor på idrotten. Ja, det var bara att ge sig ut i förrådet och leta. Dom enda som passade var mina gamla bandyrör! Gamla och stela men han var nöjd. Han ska bara åka på idrotten säger han. Och det gick bra sa han nu ikväll när jag frågade. H1 var till Storsjöbadet med klassen idag så han har också fått en dos kroppsrörelse.

Jag har träningsvärk efter boxningen i tisdag. Axlar, rygg, armar - och handlederna??? Men man håller ju emot när den andra slår så det är kanske inte så konstigt. Lite värk i benen också men inte så farligt. Tog dagens promenad nu ikväll, imorse sov jag..... Snöar gör det förresten.

Nu blir det fika och sen är det godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0