Hur man håller värmen på jobbet

Kallt på jobbet idag. Ute var det 20 minus imorse, inne är det - ja jag vet inte, KALLT i vilket fall. Tur man varit med förr och har pulsvärmare både för hand- och fotleder plus en sjal i gömmorna. Men jag skulle vilja haft en stor poncho att krypa in i. Hela helgen hemma har jag levt i en stickad tröja i alpackaull, inköpt på Gregorimarknaden. Undrar om dom inte brukar ha ponchos också, dom som säljer tröjorna. Det får bli tröjan imorgon.

Ett annat sätt att hålla värmen på är att röra på sig:

Jag skulle skriva ut lite papper och använder skrivaren som står längst bort på min våning (i rummet där jag satt förut men jag har behållit den skrivaren för att få alla tillfällen att röra på mig). Skrivaren ville dock inte riktigt. Den skrev ut några papper, sen fastnade det i magasinet. Om jag fyller på mer papper då? Slut på papper i hyllan. Rännde ner i källaren närmaste vägen, lämnade dörren öppen för jag skulle ju tillbaka. In i förrådet där det är JÄVULSKT med grejer just nu. Hittade ingen skrivarpapper. Förmodligen pga alla grejer, jag inte såg skogen för bara träd. Kan det finnas i lilla förrådet uppe kanske? Upp ur källaren rätta vägen, in i lilla förrådet. Nä, där fanns bara städgrejer. Upp för rätta trappan och ner andra trappan för att stänga dörren. Upp igen, kolla om det inte gick att få till skrivaren. Det gick inte. Upp en våning till för att säga till B-E att skrivaren inte fungerade. Och så ner för trappen igen, tillbaka till min plats för att byta skrivare.

Sen var jag varm! :)

Ett tag. Nu fryser jag igen, trots sjal, torgvantar och benvärmare. Tror det är dags för en kopp te.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0