Maybe this christmas

 
Läste decembers inlägg på bloggen ifjol. Där stod det att jag skulle baka biscotti i år. Jaha, där ser man. Vilket minne man har. Eller inte. Jag kom ihåg att jag inte bakade rån ifjol för att jag inte orkade men att jag gjorde kardemummabiscotti istället, det mindes jag inte. Nu hade jag faktiskt bestämt att jag bakat klart så jag vet inte..... ska jag?
 
Nåt vi inte gjort än är pepparkakshuset och det gjorde vi tydligen i början på december ifjol. Jaha. Kanske vi kan ta det till helgen? Igår var det lucia med Haqvins klass, ikväll ska vi gratta H på födelsedagen och imorgon kväll är det Hermans klass som har lucia. Herman ska vara stjärngosse!
 
Förut har jag inte fattat hur folk hinner allt, glöggmys och kakbak och julpyssel. Hur jag vet det? Jo men det står ju i alla tidningar! Fast - det är deras jobb att skriva såna reportage. Så klart dom hinner. Och varför ska jag klaga, jag är nöjd med det jag har. Jag tror att egenligen så är det inte tid till pyssel och bakning man vill ha utan tid till vila och eftertanke.
 
 
Maybe this christmas will mean something more
maybe this year
love will appear
deeper than ever before
 
And maybe forgiveness will ask us to call
someone we love
someone we lost
for reasons we can quite recall
 
Maybe this christmas
 
Maybe there´ll be an open door
Maybe the star that shined before
will shine ones more
 
Maybe this christmas will find us at last
In heaven, in peace
prayed for the least
for the love we´ve been shown in the past
 
Maybe this christmas
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0