Idag: Vintersolståndet, maya och 15 år som mamma.

Jag tycker alla som strax innan midsommar säger "snart vänder det!" ska sluta med det och istället säga det nu:Idag vänder det och sen blir det bara ljusare!
 
Vaddå "mayakalendern tar slut idag"? Min kalender från jobbet tar slut den 31 december och då blir jag i och för sig arbetsbefriad men inte går världen under för det. Och förresten fick jag en ny kalender häromdagen. Jag tolkar det som att nästa år fortsätter som vanligt. Eller nästan som vanligt.
 
För 15 år sen idag fortsatte livet också som vanligt och ändå så annorlunda. Då var jag och Mannen på förlossningen och kämpade fram en liten gosse (ok, jag kämpade, han hejade på....). I morse väcktes gossen med frukost på sängen och paket. Sen for jag på jobbet och han och lillebror skulle visst sova lite till, haha.  
 
Ikväll blir det kladdkaka black & white som Herman och jag komponerade och bakade igår kväll. Dajmgrädde till det tror vi. Mmmm!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0