Egotripp

- Jag funderar att fara ner och köpa skidor idag, sa Mannen i morse.
- Vaddå "ner"? undrade jag. Ner på Hammarn?
 
Nej, han menade Sundsvall. Det var väl det jag trodde också. Egentligen. Jaha, åka till Sundsvall idag? Vi var ju till Östersund igår. Gick på bio och såg "Mammas pojkar". Jag och Haqvin tyckte den var rätt kul medans de två andra i sällskapet tyckte att den var så där. Ok, lite oklart vad poängen var kan man tycka. Dom kunde gjort mer av filmen. Men jag tyckte den var underhållande, mycket små roliga detaljer.
 
Nå, jag funderade på om jag skulle följa med till Sundsvall. Jag fick faktiskt presentkort på Indiska i julklapp. "Men vi ska inte vara där nåt länge!" sa vi båda. Barnen fick vara hemma, dom hade liksom inget ärende.
 
Vi gjorde ungefär som vi brukar när vi har barnen med oss när vi kom till Birsta. Vi delade upp oss. Han släppte av mig vid Birsta city och åkte själv till sportaffärerna. Jag ställde in siktet på Indiska på en gång. Mycket rea överallt men nu gällde det att leta på det viktigaste stället först, medans blodsockret var skapligt högt.
 
Vet ni vad jag köpte? Klänningen jag provade i oktober men inte köpte för jag inte tyckte jag hade råd den månaden. Och kjolen jag provade vid samma tillfälle. Och nu var dom på rean. Sweet! Bilder? Nej, det har jag inte orkat med än. Betänk att jag varit på mellandagsrea! Huvudet är trött och fullt av intryck. Men jag hittade kjolen på hemsidan, den kan ni få se så länge.
 
 
Tänk, jag tycker sämre och sämre om att handla på rea. Det är en enda röra tycker jag. Det är som om butikerna tänker "om vi hänger upp kläderna RIKTIGT slarvigt så tror folk att dom är jättebilliga!" Det kan ju även ha att göra med att folk är där och river men jag undrar jag....
 
Tänk om dom kunde sortera kläderna i affärerna som dom gör på hemsidorna. Byxor på en avdelning, kortärmade toppar här, långärmade där. Det vore enklare att hitta då. Rysarstället är Carlings. En MASSA kläder, i en enda röra, långt uppåt väggarna och så hög musik på det så man inte kan tänka eller kommunicera. Annars kunde dom få sortera kläderna efter form. Kläder för raka, kläder för kurviga, kläder för folk med breda axlar, stor byst, liten byst, bred rumpa. Men det går väl inte. Som modet är ibland skulle väl vissa avdelningar gapa tomma......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0