Hilda vs Konfektionsindustrin 0 -1

Tänkte jag skulle hitta mig några snygga höstbyxor. Ni vet, lite tweedliknande eller kanske manchester. Raka ska dom vara, jag vill inte ha byxor som klibbar vid benen. 
 
For till Lillänge igår efter jobbet för att lämna in Hermans skärm som är trasig. Passar väl bra att kolla på KappAhl och Lindex när jag ändå är där, tänkte jag. Visserligen var jag hungrig och man ska inte shoppa när man är hungrig för då är ingenting snyggt men jag tänkte att jag chansar väl! Hur illa kan det va?
 
Mycket illa. Det finns inga raka byxor. Det är modernt med smala byxor och det innebär att det BARA finns smala byxor i butikerna. Tog ett par svarta jeans i D-storlek med "raka ben" enligt etiketten och gick till provrummet. Dom var inte alls raka. Dom följde formen på mina ben och dom är fan inte raka! Raka byxben är lika breda från höften och neråt, inte från knät och neråt! "Ta en storlek större då". Ja fast modellen är smal ändå. Och stor i midjan. Morrrrr...
 
Hur gör man när man vill ha ett plagg men det inte är modernt? Det är inget konstigt jag begär, ett par snygga raka byxor bara! Skippa KappAhl och HM och gå på en "tantbutik"? Ja nån sån finns inte på Lillänge så det får vara till en annan gång.
 
Jag gick inte helt lottlös från Lillänge i alla fall. Jag hittade en kofta! Enkel, klassisk modell i en färg som jag inte tänkt mig men det var den enda som fanns i storlek L - och det var en alldeles utmärkt färg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0