Fotobok

Började göra en fotobok häromdagen. Valde Blurb.com för dom verkar dom flesta vara nöjda med när jag har googlat runt lite. Man laddar ner en programvara som man gör boken i. Väldigt smidigt må jag säga. Man bara bestämmer format på boken och sätter igång. Importerar bilder och drar dom på plats, väljer layout, ändrar, experimenterar. Man kan ändra formatet på boken om man ångrar sig under arbetets gång, man kan göra egen layout på sidorna, lägga till text, bakgrunder etc etc. Det finns nästan FÖR många möjligheter..... Men jag börjar närma mig fullbordan nu, tror jag, hehe....
 
Arbetet med boken föder idéer till nya fotoböcker. Inte bara minnesalbum över födelsedagar och andra höjdpunkter utan rena temaböcker. Ja en fotobok om ett bröllop har också ett tema förstås..... Att fota I SYFTE att göra en bok, menar jag, inte plocka ihop en av bilder man redan har. Nej inga färdiga idéer, inte än. Jag har några till minnesböcker att göra först. Kanske idéerna faller på plats under tiden, när jag jobbar med programmet och lär mig vad man kan göra med det. 
 
När jag googlade på "blurb" så hittade jag Hana och hennes switcheroos: 
 
http://sincerelyhana.com/projects/switcheroo/
 
Det här gillar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0