Bilan har fallit

Idag har vi haft enskilda samtal om flytten plus kvällsmöte. Det kommer att bil ungefär som vi trott. Nej, jag skriver inget mer här, ni får fråga mig personligen om ni vill veta detaljer. Kände mig lugn under samtalet men min kropp var upprörd efteråt kände jag. Köpte choklad på lunchen. Plopp Kärlek. Tröstätning, nervlugnande. Jag får börja om imorgon. Igen.
 
Nå, jag får se det här som ett tecken på att det är dags att göra nåt annat. Finns väl andra saker jag kan jobba med än att vara kontorsråtta, inte sant? Jag kan bli:
 
- serietecknare
- sömmerska
- kläddesigner
- fotograf
- maskeradkonsult
- kostymör
- klädrådgivare
- personal shopper
- konstnärskonsult
 
Om nån vill ha mig som kontorsråtta går det också bra. Live you dream i all ära, jag gillar tryggheten i en fast inkomst och det är ett jobb jag är bekant med. Å andra sidan, vill nån anställa mig som nåt av ovanstående så går det bra det med!
 
Himla tur att jag har semester imorgon. En HEL dag ledigt. Den ska jag börja med att gå på fotvård. Jojomen! Fötterna ska få kärlek och omvårdnad och Hilda ska få sitta ner och ta det lugnt och njuta och INTE göra nån nytta alls en stund.
 
Undrar vilken färg jag ska välja på nagellacket? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0