Vår-fredag

 

Jag utlyste vår-tema idag. Tyckte vi har haft skamligt lite fredagsteman i år. Faktiskt bara ett. Den rosa dagen och det var inte ens en fredag tror jag och det var i JANUARI! Tyckte dessutom att våren behövde lite hjälp på traven så då fick det bli vår-tema. Tolkningen är som vanligt fri - eller som Herman sa igår när jag rotade i garderoben: "Brunt är ju också en vårfärg - lerbrunt".

 


Oss emellan - jag satsade på grönt istället. Grön topp, gröna strumbyxor, gröna sandaletter, grönt i sjalen. Ja ni får vänta på fredagsfotot om ni vill se.

Hade velat ha tunnstrumpor i hudfärg men det hade nog inte sett så bra ut, jag har en massa blåmärken kvar. Benen ser faktiskt ut som klassiska sommarben på barn: Blåmärken efter omkullkörningar på cykeln och en massa småsår efter sönderkliade myggbett. Men det blir bättre för varje dag, jag smörjer med Hirudoidsalva morgon och kväll. Knölarna är också kvar men blir mindre och mindre dom med. 


Försökte mig på lite träning häromkvällen. Tabataintervaller. Har hört att det ska vara ett effektivt sätt att träna. Började med upphopp. Inte bra..... Det gjorde snart ont i knölarna så upphoppen fick jag skippa. Körde armhävningar, cykling, sit ups och burning floor lite försiktigt istället. Jag som vill börja springa..... nä jag får vackert vänta med det tills benen läkt mer. Det är promenader som gäller så länge. Fast så väldigt mycket promenerade har det inte blivit sen jag kom hem igen....... Men det ska det bli ändring på! Har haft en tröttvecka med mycket soffhäng efter jobbet men nu är det snart helg, då ska man väl både hinna sova och promenera.


Har försökt leva extra sunt som kompensation för påskhelgens utsvävningar med extra mycket grönsaker på tallriken. Det är bara det att nu har jag ont i magen istället........ Det är väl ändå bakvända världen att man ska få ont i magen av att äta nyttigt medans påskhelgen då jag åt godis, tårta och sånt, då var magen hur glad som helst.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0