Uppe med tuppen ....eller, ja, katten....

Kattdjuret väckte mig halv åtta. Det gjorde inte så mycket. Halv åtta är bättre än halv sex. Ingen brådska ut hade han heller, han satte sig på köksgolvet och började tvätta tassen istället för att följa med ut i hallen. Meh! Sånt hade jag inte tid med, jag lyfte upp honom och bar honom till dörren, jodå, då gick det minsann bra att gå ut. Sen gick jag och lade mig en stund igen, hihi. Visserligen uppskattar jag att kliva upp tidigt på helgerna så man hinner göra nåt på förmiddagen men nån brådska är det ju inte!

Kattdjuret leker med maten.



Nu har jag ätit frukost och är inne på min andra kopp kaffe och klockan är bara halv tio! Härligt! När jag druckit upp ska jag börja med det tråkigaste: städa! Det ser ut som ett bombnedslag här hemma. Måste få in resten av böckerna i bokhyllan och eventuellt rensa bort lite, kan tänkas att dom vuxit ur en del av barnböckerna. Sen är det köksbordet som är fullt av papper och tidningar (konstigt, undrar vem som lagt dom där?). Dammsugas, tvättas och andra ordinarie helgsysslor blir det väl också.

Usch. Vad trist det lät. Inget kul på gång? Joooo, jag ska göra färdigt Rödluvan-tavlan! Slutgiltligt bestämma vilka tavlor jag ska ha med på utställningen (jag har för tusan 5x1,8 m att bre ut mig på!), sätta i öglor i dom, skriva ut fredagsfoton som jag också ska ha med några tänkte jag. Och vara ute i det fina vädret. Solen skiner!

Om jag sätter igång med tråkgörat nu så är jag nog klar innan lunch. Ska jag kanske börja med dammsugningen så jag väcker dom andra? :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0