La vie en rose

Befann mig nyss i ett rosa fluffigt moln. Det var dimma och soluppgången färgade alltihop rooosa. Men nu har dimman lättat och det är bara en del rosalila moln kvar i väster medans dom i öster nu är ljust aprikosfärgade.

Dagens frukost består av en ostmacka på grovt bröd och kaffe för mamman medans barnen äter salamismörgås och stekt bacon och Proviva. Jag har kokat ägg också som jag tänker äta på förmiddagen, jag har ingen stor matlust vid frukost just nu, vet inte varför. Men en hårdmacka med kokt ägg vid tiotiden går ner! :-P

Hur det går med pointsen? Jo jag har hållig mig till mina points i 2 dagar nu! Klappar mig själv på axeln, dutti, dutti! Jag går inte hungrig heller om nu nån trodde det (JAG gå hungrig???). Vi får väl se om det ger nåt resultat. Det är inte långt till jul heller om man kollar i almanackan och jag funderar på att börja baka kakor och stoppa i frysen så att det är klart. Men baka kakor och inte få smaka....... ja helst både degen och dom nygräddade kakorna! Jag får göra det på lördag helt enkelt. Långprommenad först och baka sen och så får kakorna vara mitt lördagsgodis. Dessutom, om jag stoppar dom i frysen sen så kan jag inte nalla av dom, hehe.... (jo man KAN äta djupfrysta kakor men det blir besvärligt att gå ut i frysboxen för att hämta dom och det räcker).

Nu är det dags att dra till skola och jobb. Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0