Good hair day

Hm, nu har jag fått TVÅ komplimanger för mitt hår. Den ena undrade om jag gjort nåt nytt med håret för det var så snyggt, den andra tyckte jag var ovanligt flurig och wild & crazy, hehe. Njaae, jag har kanske duttat LITE mer än vanligt. Jag hade i sånt där puder och det var uppenbarligen effektivt. Sen lite superego i luggen och i topparna. Dutta dutta. Ingen hårspray, glömde det. Och det behövdes tydligen inte heller, frisyren är kvar än.

Vissa dagar kommer jag till jobbet och inser efter ett tag att jag inte kollat mig i spegeln hur håret är. Jo, jag sminkar mig ju på morgonen så jag borde ju checka håret med när jag ändå ser mig i spegeln men frissan har klippt så bra efter mina lockar och virvlar så för det mesta ser det rätt hyfsat ut utan att jag duttar. Jag är inte så mycket för att styla och forma med fön heller så det passar mig utmärkt att ha en sån frisyr.

Imorse tänkte jag nog på halloweenfredagen när jag var grevinnan Dracula. Då hade jag lagt ner lite extra omsorg på att få upp volymen, duttat och sprayat med hårfönen tillstädes i den andra handen. Och då var jag snygg i håret såg jag efteråt på korten. Därav duttandet i morse. Och det lönade sig tydligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0