Redan torsdag!

Jag hade visserligen torsdag redan igår eftermiddag. Rätt bra gjort eftersom jag började dagen med att tro det var tisdag. Snabbt marscherat. Men NU är det torsdag och det betyder så klart att det är FREDAG imorgon! Den magiska dagen då helgen stundar, då klänningen ska på, då fotografier skall knäppas, då stor konst skall skapas! Eller ja, nåt sånt....

Jag har förresten börjat spela Wordfeud. Ja, jag med, hehe.... Det var väl bara en tidsfråga egentligen, jag älskar Alfapet. Jag tror jag måste önska mig ett i julklapp! Barnen håller sig nämligen framme när jag sitter och klurar på orden och försöker hjälpa till så där finns två potentiella medspelare (eller det kanske heter motspelare?). Jag minns när jag bodde hemma, då spelade vi mycket alfapet ett tag. Hm, jag måste väl ha varit ganska gammal för jag vill minnas att vi drack likör eller körsbärsvin ibland när vi spelade.... Kul var det i vilket fall och kul är det nu med.

Ingen promenad igår, det blev liksom aldrig av. Plötsligt var klockan 10 och det var dags att göra kväll. Får bli ikväll istället. Det är som det är att promenera i kolmörkret, inte lika kul som när det är dagsljus men vad gör man, det är mörkt när man kliver upp och det är mörkt när man kommer hem från jobbet, inte mycket att välja på då. Lunchpromenad möjligen men då vill man ju äta och prata så det brukar bli en kortis, bara lagom för att få igång cirkulationen och få en dos dagsljus.

Jag borde ha satt mig vid datorn hemma och beställt julklappar också. När ska jag hinna allt? I helgen? Jag tänkte det skulle vara bekvämt att sitta hemma i lugn och ro och få allt hemskickat. Fast jag åker gärna på en inköpsresa till Birsta nån dag med. Det är lite mysigt ändå på nåt sätt. Bara jag kunde lära mig att inte stressa upp mig..... Jaja, nu är blodtrycket som det ska så det kanske går bättre då. Jul och så två födelsedagar strax innan. Men jag har lite idéer om både present och julklapp till mannen, hehehe.... och barnens julklappar har jag också funderat ut! Känns riktigt bra. Sen gäller det bara att gå till handling också. Vilket kan vara nog så svårt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0