Ovanligt bra måndagkväll!

Månne det var komplimangerna om håret som gjorde det? Måndagkvällen har inte alls känns så där jobbig som den brukar, när man bara hinner hem och laga mat och äta och diska och sen är det läggdags. Fast jag HAR inte gjort så mycket mer. Jo, hämtat ved (jätteskoj, jag vet). Och det finns disk kvar så det är inte heller klart än. Men middagen var utsökt! Vi åt kikärtsbiffar, chorizo, grillkorv och så sallad, majs, tomater, gurka, rödlök, paprika. En vitlökssås gjorde jag av fjällfil och en stoooor pressad vitlöksklyfta, stödde på med vitlökspeppar och lite salt. Barnen åt ris också, föräldrarna icke. ;)

Så här gjorde jag biffarna:

2 förpackningar kokta kikärter (ICA´s på kartong)
1 ägg
1 vitlöksklyfta
ca 2 msk hackad persilja (det som var kvar i kartongen....)
1 msk maizenamjöl
salt
svartpeppar
spiskummin

Mosa kikärterna i en bunke, jag använde pärstampen. Blanda i ägget, pressa i vitlöksklyftan, rör i maizenamjölet och salta och krydda efter behag (gör inte som farbror Melker).
Gör små biffar och stek i mycket olja.

Jäääättegoda blev dom! Och matdosa blev det! Lyllos mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0