Fraajdeeej!

Kvasthilda on a friday - lite finare, lite bättre.

Lite gladare också. Ganska pigg idag. Kyligt och dimmigt väder på väg till jobbet - och halt! Trots saltningshysterin så såg det lite glatt ut på vägen. Bilen däremot ser inget vidare ut. Snacka om skitbil. Måste spola av den i helgen, det är saltgegga överallt. Den har bytt färg till smutsrödbrun. Hade en liten översyn igår kväll. Fyllde på spolarvätska och blandade till så nu har jag två dunkar färdigblandat i skuffen. Det ska väl räcka ett tag. Torkade rent extraljusen men inte lyste dom mer för det.....där får jag kalla in förstärkning, jag vet inte vad som är fel. Ingen spolarvätska på bakrutan heller. Hm. Vad kan det felet sitta? Sen tänkte jag byta en säkring eftersom innerbelysningen inte funkat på jättelänge. Fast säkringen såg hel ut. Jag tryckte in den ordentligt och se på tusan! Det funkade INTE.......... Jaha, nähä. Kanske ska byta ut den i alla fall.

Vad ska man hitta på en fredag som denna då? Ja det är snart lunch och då ska jag hinna med tre saker: äta, springa över på macken och byta tröjan jag köpte åt Herman igår OCH ta fredagsfotot. Tröjan chansade jag på, en vanlig svart fleecejacka och den blev godkänd förutom att den var liiite kort. Och får jag inte byta så tar jag en större åt Herman och behåller den första själv för den kan jag ha. Det går säkert fort så jag hinner ta mitt fredagsfoto, jag ska få låna stativ idag med! Tack!

Sen ska det väl lagas nåt gott till middag, det ska gärna göras det på fredagar. Funderar på välkryddad kyckling i kokosmjölk med tillbehör såsom majs, tomater mm (som till tacos) och även nötter och mango chutney. Till detta antingen ris eller tortillabröd. Men kanske att någon annan har ett bättre förslag, det får vi se.

Matprat gör mig hungrig. Tur det är lunch alldeles strax. Baconpannkaka med lingon står på menyn. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0