Ave Maria

Jag har fått Ave Maria i skallen. Hör den hela tiden och borde lyssna på den för att "bli av" med den. Om jag VILL bli av med den förstås, det är frågan.

Det är en av mina gråtlåtar. Blir jättekänslosam när jag hör den, det knyter sig i bröstet och tårarna vill börja rinna. Räcker nästan med att jag känner igen pianointrot. Vi sjöng den faktiskt i min förra kör men då berörde den mig inte lika mycket så det gick bra. Eller så var man så koncentrerad på att lära sig, jag vet inte. Jag skulle vilja sjunga den nu med men hur ska man kunna sjunga och grina samtidigt? Fast min syster berättade en bra sak som någon sagt till henne: Om man har en sån där gråtlåt och man ska sjunga den så ska man lyssna på den hemma och bara låta det komma, ända tills man grinat färdigt. Sen går det bra. Det låter vettigt tycker jag.

Jag tror att Discovery är lite skyldig till att jag har den i huvudet. Dom kör en trailer för Mythbusters nu där dom spelar Ave Maria. Fast DEN går bra att lyssna på utan att grina. Kanske för att det är ett annat sammanhang, kanske för att dom klippt i den? Jag vet inte.

Jag vet inte ens varför man börjar grina av en låt. Konstigt egentligen. Det är ju bara musik. Fast musik är inte väl så bara. Och förresten kanske det är nyttigt att gråta till musik, precis som en bra filmgråt?


Kommentarer
Postat av: Emma

Men den är fin låten :) jag har oxå några gråtlåtar men det är bara skönt o grina.. jag kan grina ganska lätt haha.

2011-11-23 @ 09:33:46
URL: http://missemi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0