Jämrans, jag misslyckades.......

Jag som svarade "jodå, jag kommer på dansen, nu när det är sista träningen innan sommaren, jodå, jag ska nog orka ta mig dit".

Nu när det blev dags kände jag: Jag orkar inte, jag vill inte, jag orkar inte, jag vill inte.........

Jag skulle skjutsa Hackelibacken till en kompis på Hammarn och tänkte: Jag känner efter när jag släppt av honom om jag inte ska fara ändå. Fast när vi åkte från gården insåg jag att jag inte tagit med dansskorna........ Så.....då vill jag alltså inte. Jag skjutsade och jag åkte hem igen.

Nu sitter jag här med en kopp te och en huvudvärk på lur (den har lurat på mig hela dagen förresten) och tänker DISKA och TVÄTTA istället för att DANSA. Hur fan är man funtad?

Saken är den att hade det varit kören det gällt så hade jag släppt allt och åkt. Jag vill bara sjunga. Sjunga sjunga sjunga. Jag har abstinensbesvär. Jag fick lov att lyssna på inspelningar med kören eftersom vi inte hade nån övning förra veckan, allt för att stilla det värsta begäret. Träffade vår körledare Stina på festen i lördags kväll och hon sa "skönt att det är kör på tisdag, jag har abstinensbevär!" Se där, det är inte bara jag! Vi fick till och med till lite skönsång ute på bron vid tvåtiden på natten, hon och jag och två till, en liten kvartett. Till och med Proud Mary fick vi till.

Ja dansat blev det ju också i lördags. Hela kvällen. Jag har träningsvärk i ryggen. Hur kan man få det av dans??

Nä bäst att sätta fart med hushållsarbetet så jag kan SJUNGA lite sen. Fattas bara nån att sjunga stämsång med.

Tur det är kör imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0