Jag vann!

Igår kväll tog barnen mina havregrynstekakor till kvällsfika.

Imorse fanns det polarkaka kvar och så hade jag skurit upp av det grova rågbrödet som jag också bakade i lördags.

- Jag vill smaka det där brödet, sa Haqvin och pekade på rågbrödet.

YES!

Han gjorde sig en macka med rökt skinka och satte sig framför TV-n. Efter en stund ropade jag och frågade om det var gott.

- Ja, jag vill ha en till, tack.

Wohoo!

Herman såg mer skeptisk ut och började sin frukost med en skål flingor och mjölk men tog emot erbjudandet om att jag skulle bre en macka åt honom. När frukosten var uppäten konstaterade han:

-Det var gott det där brödet också.

Haha! Jag är bäst! Jag som oroade mig för gnäll och gnöl över det hembakade brödet. Vad dum jag var!

Vilken kickstart! Nu är det bara att fortsätta baka. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0