Det går upp och det går ner

Imorse (eller förmiddag var det ska jag väl erkänna) så satt jag och åt frukost. Solen sken, såg ut att bli en fin dag. Såg sen hur det mörknade mer och mer i väster. Jaha, nu kommer det regn, tänkte jag.

Regn??? Det kom STORM!! Träden böjde sig plöstligt som i ångest, det skramlade på verandan av att nåt for omkull där, regnet piskade mot rutan! Vad var det som hände???

Det varade ungefär en timme, sen kom solen igen. Men en del av blåsten blev kvar, det har varit fint men ingen vidare värme. Mycket underligt var det.

Mitt humör har varit likadant idag. Jag for ner till Stööks för att kolla efter sandaletter med liten klack, jag tyckte det saknades i min garderob (jag vet att vissa här i huset inte tycker att jag saknar några skor men dom lyssnar vi inte på nu). Jag ska ju dessutom vara "somrig" på måndag, nog måste väl sandaletter höra till en somrig klädsel? Hade väl inga illusioner om att hitta några. När man ska ha nåt specifikt så finns det sällan. Utanför affären stod en korg med en "halva priset"-skylt - full med SANDALETTER. Jag fick strax ihop 5 par som jag tog in och provade. Köpte TVÅ par. Ett par fina, guldiga att ha på måndag, förvånansvärt sköna, helt otroligt sköna för att vara en klacksko - det var stöd under hålfoten! Sen ett par lite lägre, också med guld på. Måste varit guldläge, hehe..... Oj, vad nöjd jag var när jag for därifrån!

Här är dom! Och se, det är kilklack på dom, så ovanligt..... (nej mina ben ser ut så där, det är inte bilden som är överexponerad.)



Det här är väl somrigt? Varför jag står så konstigt? Jag var tvungen att göra en Marilyn Monroe och hålla i kjolen, det blåste som f.... Blir det svalt på måndag tar jag min petrolfärgade kofta över klänningen.

På eftermiddagen tänkte jag måla lite men fick hjälpa Herman med Playstationet istället, det skulle skapas konton. Jag kände hur humöret dalade och när jag väl fick gå ut och måla så var jag både less och sur - men jag visste inte varför! Mycket underligt var det. Jag hade i alla fall musik i öronen och det hjälpte upp humöret lite så jag fick lite målat.

Väktaren som hon ser ut nu.



Och så började jag på en ny tavla på den gröngula jag grundade sist. Lite sommarfrukost. Inte klar.....



Till slut gick det inte längre. Jag gick in och lade mig och sov en timme. Jag var jättetrött! Sen gick allt MYCKET bättre. Att jag inte fattade det först?? Dåligt humör och hjärnsläpp = du behöver sova.

Grillat blev det ikväll trots blåsten, vi har en klotgrill så det gick bra. Nu har jag tagit ett glas vin och sitter här och skriver. Fast jag är fortfarande trött känner jag. Det är nog bara att göra som kroppen säger - gå och duscha och sen sova och hoppas att morgondagen blir bättre, både humörmässigt och vädermässigt. Solnedgången lovar gott vad gäller det sista.

Kommentarer
Postat av: MK

Haha, du får hänga på såna där duktyngder på kjolen om det blåser på måndag:-) Läste nånstans att på "di kungliges" kjolar la man in blytyngder i fållen för att slippa oförutsägbara vindpustar!

2011-06-04 @ 22:36:01
Postat av: Lilitha

Vad roligt att du målar, å vilka fina motiv. Jag målade mycket när jag var yngre, å ska faktiskt ta upp mitt målande nu här framöver...



Kram söta du

Lilitha

2011-06-25 @ 15:20:13
URL: http://lilitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0