Jag vill till frissan. Nu.


Dags att sucka över håret igen. Det är för LÅNGT. Jag vet att många inte håller med mig men det ÄR långt. Frisyren är utvuxen och jag ser inte ut som jag vill. Det lockar sig hejvilt och är bara ett enda flur.

Bild från i måndags ------>

Jag har en tid hos frissan i augusti. AUGUSTI! Jösses, hur ska jag stå ut? Det värsta är att jag inte vet när jag ska dit. Jag kan inte hitta nån anteckning nånstans. Inte i kalendern i telefon, inte i kalendern på jobbet, ingen lapp i plånkan. Och frissan har semester till augusti så jag kan inte få nåt besked där än.

I natt vaknade jag när mannen kom hem från Stråket. Genomsvettig. Det är rötmånad och rena regnskogsklimatet. Klev upp och gick in i badrummet. Håret på vänster sida lockade sig uppåt i små krokar. Jag såg inte klok ut. 

Håret är för LÅNGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0