Söndagskoma

Idag åkte vi skoter en sväng mitt på dagen. Bara ner till Labbis och tillbaka och så runt byn lite grand. Lite frisk luft och dagsljus. Och snö, inte bara på backen. Gubben fick mersmak och tog en sväng till, själv satte jag mig i tv-soffan och fortsatte på mitt senaste stickprojekt och barnen satte sig framför varsin dator.

Igår var vi till Alsen av alla ställen. Sören skulle hämta en stol till Transportern och jag följde med som ressällskap. Vi passade även på att åka in till Rusta och byta ut Haqvins bas och förstärkare. Den slutade fungera - så där bara. Men det gick bra att byta. Klart, köper man ett instrument på RUSTA kanske man inte får den bästa kvaliten - men det ska väl funka åtminstone? Stämma den ordentligt går däremot inte........men den får duga som nybörjarinstrument. Vi får väl spara ihop pengar och köpa nåt bättre senare.

Känner mig slö, slapp och likgiltig idag. Inget go alls. Jag som tänkt åka skidor och vara aktiv i helgen. Det enda riktigt aktiva har varit stickorna. Och det är väl inte så illa. Det blir ju nåt användbart i slutändan. Nej, ni får inte veta vad än............

Tänkte flytta ner mina målargrejer till baracken också, Sören säger att jag får stå där och måla om jag vill. Ute i snickarbon här hemma är det ingen värme på så det är svårt att vara spontan (ifall den där magiska inspirationen plötsligt skulle infinna sig). Men det har jag inte lyckats med än. Nåja, jag hinner väl, klockan är bara 15. Och det är ljust än! Fantastiskt!

Tror kanske det är dags för lite mat nu. Vi sov jättelänge idag och åt sen frukost så det blir väl nån slags lunchmiddag. Köttfärssås tror jag, köttfärs är i alla fall råvaran.  Tänkte laga en STOR sats så man kan frysa in. Bra att ha som vardagsmiddagar framöver. Går även att använda som grund till chili con carne och även i enchiladas om  man inte gör den för lös och såsig. Och till pastagratäng och annat gott. Lasagne för bövelen! Mums filibabba! Är jag hungrig eller?

Nu vet jag varför jag är trött. Jag lade mig strax efter kl ett inatt. Såg på Batman begins och den slutade 00:20. Tyckte filmen var helt ok. I min ljuva ungdom så läste jag Batman. Eller det gjorde jag inte alls, jag läste Läderlappen för det hette han då. Gillar honom fortfarande. Undrar var mina gamla tidningar är? Ute i boa säkert.



Det var en till sak jag tänkt göra i helgen: Baka semlor. Bäst man fixar mat nu så hjärnan får lite energi att organisera resten av dagen.

Jaha, nu kom Sören hem, han vill säkert ha mat han med. Bara katten som saknas nu så är familjen komplett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0