Statusrapport lördag morgon 15/1 2011

  • Temperatur ute: -27,4 - BURRRRR!
  • Temperatur inne: 14 säger termometern men den står i fönstret så den tror jag inte på!Tycker det känns behagligt inne, guben eldade i kakelugnen igår och KOM IHÅG att stänga spjället innan han lade sig. Och jag har tänt upp i spisen.
  • Läget i vedkorgen: Tomt. Måste ut i kylan och hämta. Inte gilla.
  • Fysisk status: Helt ok. Dricker nymalt kaffe, har ätit tunnbrödmacka med ost och hamburgerkött. Sov dock illa inatt, drömde en massa konstigt och vaknade flera gånger. Såvida jag inte drömde det med?
  • Lyssnar på: Draget i spisen och Haqvin som spelar gitarr. Han vaknade först idag och gick ner och drog igång elbasen så jag fick höra Iron Man i ett närmast oändligt antal tonartera medans jag låg kvar i sängen. :) 
  • Planer för dagen: Tror det blir rätt mycket inomhusjobb... ;-) Sortera tvätt, byta ut vaxduken på köksbordet mot en mindre julig, byta gardiner också, tror jag. Adventsljusstakarna ska ner. Det sägs att det är tulpanens dag idag men några såna kan jag nog inte hoppas på, jag vill helst slippa starta bilen idag. Spela bas tänker jag också göra. Kanske man ska ta ett krafttag och äntligen möblera om i sal´n så pianot blir spelbart. Lite photoshop också hoppas jag.
  • Familjestatus: Hacke har övergivit gitarren och plockar just nu ur diskmaskinen, dom andra två sover än......sådan far, sådan son? Nä jag får nog styra upp det här och se till att dom kliver upp nu!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0