Postorder-porr!


Ja! Postorderkatalogerna har kommit! Haléns och Ellos vår/sommarkatalog. Mums!

Jag har hunnit bläddra igen om båda nu och visst, en del finns det som jag skulle kunna tänka mig. Ge mig lite pengar bara så....

Det är kul att jämföra också. En del saker går igen i båda katalogerna. Båda har minst en klänning med liv i trikå och kjol i vävt tyg. Mycket volanger är det i båda katalogerna. Annars är det ju som alla somrar, denim och vit brodyr, kaki och brunt, marint med ränder, rutigt och småblommigt. Och så blaskiga, urvattnade färger.... :(

På tal om färger, undrar om Ellos färgnamnsansvarige har fått sparken? Hittade inga fancy namn alls nästan. Inget antracit, fuchsia, mullvad. Istället finns svartgrå, mörkrosa, grågrön. En snygg skinnjacka som jag skulle kallat för konjakfärgad är "brunorange". Det står till och med "mörk turkos" istället för "petrol". Dimrosa och korall finns visserligen men dom tycker jag är ganska gamla i gamet. Ja man får lite 80-talsvibbar med både korall, mintgrönt och rosa på samma uppslag.....

I Haléns katalog föll jag mest för den här. ----------->

Men - den är 98 cm lång står det. På fotomodellen räcker den till halva låret men 98 cm på mig räcker till strax nedanför knät. Tantvarning? Och blommigt dessutom. Och axelvaddar! Ja, jag ska låta beslutet mogna.....  Man funderar ju hur lång fotomodellen är egentligen??? Två meter?

På tal om kläder är det dags att tänka på morgondagens outfit. Det är fredag och arbetsdag och DEN ROSA DAGEN!

Ska se till att kamerabatteriet är laddat.... ;-)


Kommentarer
Postat av: ewa

Jamen jag är väl ingen häst heller ha,ha!!

2011-01-06 @ 19:32:50
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: Johanna

ja du det är mycket kläder som endast klär modellen som bär den. Många klänningar har ganska omgående hamnat i Myrornakontairnen....

2011-01-06 @ 21:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0