Det är mycket nu

Att det alltid ska köra ihop sig! Är det bara dålig planering eller får man skylla på otur också?

Haqvin fyller år på torsdag men vi har inte köpt nån present än. Inte ens tänkt på vad vi ska köpa. På Hammarn är inte utbudet så stort, man vill ju gärna ge nåt vettigt och helst nåt han har önskat sig. Och det enda han har kommit på är Lego Ninjago. Finns det nån som säljer Lego på Hammarn tror ni? Nä.

Kunde ha åkt till stan redan förra veckan, jag är ju redan halvvägs när jag kommit till jobbet men det tänkte jag inte på då. Hjärnkapaciteten har inte varit den bästa som jag skrev förut. Och förresten, är det bara JAG som ska tänka? Fast mannen har mycket jobb i huvudet nu,han får väl skylla på det. Nu är Haqvin sjuk, det är bio i eftermiddag som han vill gå på men det beror på hur pigg han är. Och då måste nån skjutsa barnen vilket alltså innebär att vi inte kan åka till stan båda två. Imorgon kanske jag måste vara hemma med Haqvin om han inte piggat på sig tillräckligt så då kan jag inte heller åka. Tisdag? Då är det kör, no way!! Onsdag? Näää. Då ska ju JAG ha tårta och presenter. ;-)

Suck.

Ja, det lär väl ordna sig på nåt sätt. Men jag gillar inte att behöva kompromissa när det är barnens födelsedagar det handlar om. Sen ska det väl bakas tårta också. Och jobba ska man göra, det tar också tid. Och kraft.

Observera att det blev dåligt med sovmorgon idag med samt att Haqvin väckte oss i natt för han drömde mardrömmar. Typiskt han när han har feber, det blev en Alvedon och sen försöka sova igen. Möjligen kan min misströstan ha med sömnbristen att göra?

Vad JAG önskar mig när jag fyller år? Ja jag vet inte riktigt. En hel natts sömn, en tårta, tulpaner, kaffe på sängen, att slippa få Haqvins influensa, ett kreativt och inspirerande jobb, sånglektioner, nya vinterkängor. Äh det skulle räcka med att jag får känna mig bortskämd en dag. Kan nån fixa det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0