Tomtar gillar julgröt

Nu har vi ätit julfrukost på jobbet. Risgrynsgröt och skinkstut. Ingen deff här inte. Hade varit lämpligt den här veckan annars. Invägning och final på Biggest loser imorgon. Jag tror inte på nån vistchans.....

Jag HAR ju börjat träna och jag HAR gått ner i storlek, det märks främst över magen. Kjolar som satt konstigt förut sitter numera helt ok! Men på vågen märks det inte lika mycket. Och det är vikten vi räknar i det här fallet. Lite surt....Jag får vara nöjd över att jag är lite sundare nu än förut. Ännu sundare EFTER att julen passerat kanske, det är mycket pepparkakor och lussefika som frestar och sen kommer väl Alladinaskarna....... ;) Snart måste man väl kunna åka skidor också, nån som kör upp spåret i Pålgård, tack? Om inte snön töar bort förstås...Inget elljusspår men man kan väl ha pannlampa?

Igår var det genrep med tre körer i kyrkan. Gick ganska bra, lite strul här och där men det ska det väl vara på ett genrep? Fast genrep i ordets rätta bemärkelse var det egentligen inte, vi sjöng igenom dom gemensamma sångerna och sen delade vi upp oss och tränade var för sig i körerna. Vässade stämmorna och lite finslipning av nyanseringar och sånt där. Känsla för feeling, you know. Jag tror det blir bra på söndag. Återstår att bestämma vad man ska ha på sig. Svart, grått, vitt och rött är färgkoden. Klänning? Väst? Byxor? På Luciarocken såg jag en kille som hade röda jeans, det gillade jag. Fast några såna har jag inte.......

Mår inte riktigt hundra idag. Det går både förkylningar och magsjuka så man får väl hoppas på det förstnämda om det nu måste vara nåt. Suck, jag VILL inte! Jag ska ju sjunga på söndag och fira mannen och sonen och det är snart jul och jag har väl ANNAT ATT GÖRA ÄN ATT VARA SJUK!! Fast jag vet ju inte än om jag blir det.....får väl försöka låta bli då......







Kommentarer
Postat av: Helena

Hm, röda jeans - där sa du nåt. Jag har ett par. Fast vad ska jag ha upptill i så fall?!? Tål att funderas på!

2011-12-15 @ 14:06:24
URL: http://helenashopkok.blogspot.com
Postat av: Ann

Du skulle bara våga bli sjuk. Jag ska ju stå bredvid dig ju.....

2011-12-15 @ 15:43:08
Postat av: alias Kvasthildag

Just ja, vi måste ju stå bredvid varandra, hur ska vi annars kunna sjunga?? :)

2011-12-15 @ 20:42:05
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0